Thanksgiving, sverigebesök och spontanfest!

Nu har det varit helg igen, en riktigt trevlig sådan!
I Fredags var jag hos Mella, hon hade finbesök från Sverige, Sara och Hanna. Vi åt tacos med bl.a kidneybönor och ris, supergott :D Sen mös vi och spelade Mariokart, jag är som alltid sämst....men jag skyller på att de andra är bra.
På lördagen åkte jag ut till en kompis från min bönegrupp, hon hade lite Thanksgivinghäng/middag. Vi var väl ungefär 15 personer i olika åldrar, vi åt hur mycket som helst bl.a kalkon (tyvärr inte hel för då skulle den inte ha fått plats i ugnen), pumpapaj och ris med de där röda frukterna i. Alex berättade lite Thanksgivinghistoria, sen spelade vi charader och delade tacksägelseämnen, det finns verkligen otroligt mycket att vara tacksam för! Bara att ha kommit till Paris och ha hittat trevliga människor är ju enormt!
Några från min bönegrupp, inte på thanksgiving dock!
Kalaset där slutade ganska tidigt (det började ju kl 14) så när jag kom hem kl 24 så var det party i grannhuset, jag har aldrig träffat mina grannar (p.g.a den extremt höga häcken emellan oss) men jag blev plötsligt så hemmafestsugen, jag har inte varit på en hemmafest sedan i Sverige! Dessutom spelades det en asskön remix av "Pirates of the Carabien". Så jag (till synes utan anledning), stannade upp lite utanför grannens hus och som direktsvar så kom det ut lite folk ink. grannen så han bjöd in mig :D Det var hans 25:års fest och det verkade vara ett asskönt gäng, vi dansade, drack hemmagjord likör och snackade film! Det var en riktigt fin lördagnatt!
På söndagen var det ju 1:a advent, på morgonen tände barnen vår hemmagjorda adventsljusstake (de har ju inga sådana livsviktiga saker här) sen var jag på adventsgudstjänst i Sv.kyrkan där avr även Julmarknad med massa Svenska saker till salu och mysig julstämning!
På kvällen gick jag, Mella, Sara och Hanna till Julmarknaden längst ner på Champs-élysées, sen åt vi trerätters i Latinkvarteren, väldigt mysigt och trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0