VIP övergår till Tågluffssömn

Nu ska jag snart hem så ska därför berätta lite snabbt om min knasiga sista helg i Paris detta året.
Lördagen började med en utflykt till Versailles med min superduperunderbara Melanie och hennes fransklärare. Han visade oss lite och vi följde efter och försökte fatta allt han sa! Sen lunchade jag hos Mella, fatta hur MYCKET JAG KOMMER SAKNA HENNE hon ska hem till Jul och inte komma tillbaka, hur ska jag klara mig? Vem ska jag ringa till när ajg ahr hemlängtan? Vem ska komma till mig varje måndag och leka? Vem ska jag nu sova hos varje helg? Hennes hus är lätt mitt andra hem här! Jag kommer bli knäckt, men det är ju inte förrän efter jul i alla fall
Bilden togs när vi var i Versailles med skolan, men det är samma slott :P
På lördagkvällen var jag först med familjen en timme på en Apertif hos grannen, sen åkte jag till Paris. Vi var 6 söta flickor som först gick till en jätterolig förfest, 2 svenska tjejer bodde där, folket var lite blandade nationaliteter väldigt trevligt! Sen åkte vi till klubben V.I.P-room som ligger typ vid Louvren. Vi fick ett bord men hade sen inte råd att beställa ngt för det billigaste kostade 250 euro, men som tur var fick vi var sitt glas champagne som vi drack så länge vi kunde. Sen dansade vi och snackade med lite folk, det var lite annan stämning än vanligt, lite mer fancy, alla dansade väldigt propert. Men jag hade trevligt i alla fall. Sen hakade jag och Tove på 3 tyska au pairer till hamburgerhaket, vi stod med ett gäng andra hungriga människor utanför dörren och väntade på att klockan skulle slå 5. Efetr det var klockan 6 och vi insåg att frukosten hos Marcus skulle börja om 3 timmar så det kändes olönt att åka hem därför hoppade vi på ett tåg lade oss på säterna och åkte till en ändstation, bytte och åkte till min station, köpte lite bröd och åkte tillbaka till stan!
Sen hade vi adventsfrukost med vårt fina svenskgäng från kl 9 till kl 15 då vi bytte lokal till Sv.kyrkan innan det var dags att se Sv.kyrkans kör lussa på Trocadero och sen se Narnia i 3D! En trevlig och lite knasig helg tackar jag för.
Sverige Nästa!

Kommentarer
Postat av: Lina

Du kan ringa mig Johanna!

Föressten, jag vill vara med på någon av era mysiga frukostar någon gång :)

2010-12-16 @ 08:56:24
URL: http://linadolfsson.blogg.se/
Postat av: johanna

Du hade varit jättevälkommen i söndags om du hade velat! Det har ju varit adventsfrukostar och nu åker ju alla hem innan 4:e advent men frukost ska man ju alltid äta så det kan nog ordnas till våren också :P



Jupps, vi får hänga hela dagarna :P

2010-12-16 @ 22:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0