Höstlov

Hej! Nu var det ett tag sedan sist men jag tror det beror på att nu har jag kommit in i lunken och rutinerna allt är inte längre nytt och konstigt utan jag kan slappna av och leva i en blandning mellan jobb, barn, mys, god mat, trevligt folk m.m.
Men nu har jag i alla fall höstlov barnen har varit hos sin pappa hela veckan utom 15 åringen som har varit här och ikväll kommer barnen hem och sover och åker sedan med sin mamma till deras morföräldrar så jag kommer ha hela huset för mig själv (men förhoppningsvis ska jag väl inte vistas här så mycket ändå).
Denna veckan har i alla fall varit väldigt trevlig. Helgen spenderades lugnt och mysigt med Mella eftersom vi inte mådde så bra. I fredags var vi barnvakt till Mellas grannar och i lördags åkte vi till den svenska godisaffären och köpte godis för 1.80 euro/hektot, tänk på det när ni handlar godis nästa gång. Det var fruktansvärt gott! Sen åkte vi hem till mig och åt tacos, skrev skrivstil, gjorde perfekt julkola och gjorde lite yoga-övningar.
På söndagen var vi i Hillsongkyrkan, det är jättebra (för det mesta) det är som nattmöte på morgonen också tränar man franska samtidigt som man fattar predikan efetrsom pastorn predikar på engelska och en tolk tolkar! Efter lite häng på en japansk restaurang med lite trevliga människor bytte vi kyrka till den svenska där var det au pair-träff så vi spelade kort och hängde. På kvällen gick vi ett gäng upp i Triumfbågen och satt sedan på McDonalds sådär en 4 timmar och pratade.
I måndags åkte jag, Mella och Ka till IKEA :D Vi köpte inte så mycket mer än vaniljljus på själva IKEA men på matavdelningen köpte vi det viktiga alltså kaviar och lingonsylt, de hade börjat sälja glögg men jag köpte ingen och ångrar mig lite nu! Sen sov jag hos Mella på kvällen, vi lagade kött, potatis och brunsås, smarrigt!
På tisdagen letade jag och lite härliga tjejer efter utklädningskläder till Halloween. Först letade vi i Montmartre men om man inte vill ha extremt små kläder så passar inte sexshopsen så bra att leta i. En lite interssant sak var att vi fick visa leg. när vi gick in i en av affärerna och vi kom alla överens om att ensamma hade vi inte vågat gå in i affärerna! Sen åkte vi i alla fall till Hôtel de Ville och hittade en superbra affär så nu är mask och käp inköpt :D
På kvällen var jag "barnvakt" åt den 15 åriga systern, jag fattade aldrig om jag skulle vakta henne så hon inte smet ut eller om jag bara skulle vara där så hon slapp vara ensam.
I onsdags tog jag det lugnt, min värdmamma var också hemma så alla tre åt lunch ihop och hade det trevligt. Sen drog jag till stan och träffade Maj och hennes besökare vi fikade på Angelinas inte ngt man har råd med varje dag men mysigt var det. Sen gick vi till Maj och gjorde zuccini- och tomatsallad, sen ville vi simma men automaterna som man köper sim-mössor från var sönder så vi gick tillbaka till Maj och gjorde fikonmarmelad då kom även Kar och Mar så vi hade lite gött häng!
Igår var jag på Louvren med To, Mella och en ny bekantskap Jos. Vi gick genom Egyptiendelen, man orkar inte så mycket på en gång och eftersom vi går in gratis kan man ju gå in flera gånger! Sen åkte jag hem till Jos ett tag :D Vi åt, promenerade och snackade massa om tro, framtid och andra viktiga saker. Sen åkte vi tillbaka till stan och till Maj för en kort stund i hennes mysiga studio innan vi var tvugna att dra för att hinna till Mixclub innan 24 eftersom det då var gratis att gå in! Vi stod i kö för att komma in och väl inne var det grymt mycket folk alla var typ ungdomar mellan 18 och 25. Det var en bra DJ och vi dansade och dansade ända fram till kl 5 :D Sen drog vi oss hemåt, jag var hemma i mitt hus kl 7 och försökte smyga lite eftersom det kändes lite pinsamt att mamman gick upp för att gå till jobbet när jag kom hem, menmen rolig kväll var det!
Nu ska jag snart börja med mina läxor och lite strykninig och imorgon kommer familjen :D :D Så underbart, jag längtar efter varma familjekramar!
Simma lugnt
Bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0