GI - inget för Frankrike

Frågan i mitt huvud just nu är om jag kommer komma hem till Sverige tjockare eller smalare.

Här i Frankrike har jag nu i två veckor ätit mjölk och flingor bestående av 47% sädesslag (havre och sånt) resten är socker och inte att förglömma 3 olika sortars choklad (15%). Pappa och mamma brukar säga att "Start-flingor" är kaksmulor. Jag undrar vad de skulle kalla dessa flingor, godissmulor? 

Till lunch äter man ganska vettigt (beror på vem man lagar mat med men med Mella har det varit riktigt lyckat).

Till mellanmål äter vi vanligtvis ljust "rostatbröd-bröd" med antingen 4 rutor choklad eller mängder med nutella på.

Till middag/kvällsmat äter man rätt normalt igen: I min familj äter vi ganska sällan kött på kvällen men ganska ofta en färdig pizza in i ugnen med mkt sallad och haricot verts. Ganska ofta har vi också soppa till att börja med ex. pumpasoppa eller grönsakssoppa. Middagen avslutas med först ost och baguette och sedan efterrätt. Ofta en äppelkaka men annars en yoghurt/chokladpudding/äppelkompott eller liknande.

Jag vet inte om detta kommer leda till fetma eller ett nyttigare liv men det kommer i alla fall ge mig glädje eftersom choklad gör att man mår bra.

Lyssna gärna på soundtracket till Chocolat, eller ännu heller- se filmen
Bisous


Kommentarer
Postat av: julla<3

njuuut av chokladen johanna !

det skulle jag ha gjort ;)

kvitt i vikten -bara du rör på dig och mår bra,

det är min åsikt :)

Kramar och Pussar

2010-09-23 @ 21:42:32
Postat av: Johanna

mmn, jag ksa försöka med det :P Jag ska bara börja motionera ngn stans :P

2010-09-23 @ 21:47:25
URL: http://johannaparisaren.blogg.se/
Postat av: Mandi

Åh Johanna, vad härligt det är att läsa om vad som händer i ditt liv :) Så kul, kommer nog bli typtheoneandonly blogg jag läser. Du är fin!

2010-09-25 @ 12:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0