Snabbresumé

21/9 Tisdag

Jag är alltså Johanna från de djupa skogarna i småland som fick för sig att åka till Paris som au pair. I Paris har jag nu varit i drygt 2 veckor vilket både känns jättelänge och jättekort.

Jag bor i en stad 25 min med tåg från Paris centrum (Maisons-Laffitte) här bor jag i en familj bestående av mamman, tvillingar på 9 år (kille och tjej) och lillkillen på snart 6 år. Storasystern kommer hem på helgerna (16 år) pappan har jag inte sett än och jag vet inte riktigt om de är skilda eller något liknande eller om han bara jobbar borta. Det är lite knepigt att fråga om sådana ev. känsliga saker på ett språk man inte kan.

Familjen är jättegullig men ibland får man helt enkelt PANIK! Jag klarade inte klä på lillkillen till skolan en enda gång den första en och en halv veckan, idag lyckades jag dock!

Jag hade turen att hamna i en stad endast 3 stationer bort från Melanie (dock med byte) så vi har skrattat, gråtit, ätit och haft hemlängtan ihop ända sedan jag kom. 

Vi har varit i Sv. kyrkan i Paris 2 söndagar både på Gudstjänsten (jag kan inte säga att jag har varit på möte när jag har varit på Gudstjänst för då tror alla att jag har varit på något typ styrelsemöte eller liknande) och deras au pair träffar på sön e.m, det har varit otroligt skönt och trevligt. 

Kyrkan är alltid välkomnande, där kommer jag nog alltid känna mig tygg, det är ju ändå Guds Hus.

Förresten p.g.a sorgen i hemlandet över Sverige Demokraternas inträde i riksdagen tipsar jag om "Ge oss Sverige tillbaka" med Promoe/Timbuktu

Bisous



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0