Techno-parad & Regn

Nu har jag sett Paris i dåligt väder, hela helgen har varit kall och regnig :( I fredags sov Mella hos mig, vi drack te och såg på 6 avsnitt vänner. På lördagen begav vi oss tillsammans med min granne och henens tjejkompisar till Paris för lite shopping, vi blev meddragna i affärer där det såldes ex. rosa korsetter och skor med 10 cm platåsula det ledde till att jag och mella blev lite mörkrädda!

Sen joinade vi en galen techno-parad vid Bastiljen, det var som en massa studentflak som åkte omkring med hög techno-musik och efter lastbilarna dansande mängder av människor. Sjuk humor men tyvärr var det bombhot så vi var inte mitt i smeten :p

På kvällen åt jag och Mella japanskt med Fi och Ka i några timmar, sen mötte vi upp Ma och Maj, vi gick in på en gaybar och snackade med folk, det är en konstig känsla att veta att (typ) alla killar inne på baren bara har ögonen på varandra. Sen var det strul med natt-bussarna så vi sov 4 pers på 9kvm, jag, M och Mella sov fint frågan är hur kallt F hade det utan täcke under bordet :P

Igår var vi i Sv.kyrkan hela dagen, det regnade så det var skönt att vi var inomhus. Vi träffade en sjukt skön tjej som försörjde sig på att spela gitarr i metron, jobba på café m.m. Så illa coolt, det är så skön stil åka till Paris och se om man överlever!

På Ung i Paris-träffen lagade vi tacos, så sjukt GOTT:D Sen hade vi andakt, det luktar så gott i kyrkor! Sen gick jag, Ma och Lo till ett asmysigt fik och drack chokad/kaffe. (Först gick vi till ett annat fik men servirören var så otrevlig så vi gick därifrån).

Lo ska flytta hem till Sverige igen p.g.a hennes jobbiga och högljudda grannar, det suger att behöva åka hem för en sådan sak! Men den bra saken är att det då blir lite avskedsparty för henne ikvällm så kan grannen få igen lite/

På väg hem från stationen ösregnade det så när jag kom hem var jag dyblöt men upptäckte också att elementen var igång så jag frös inte så mkt ändå.

Bisous


Kommentarer
Postat av: Mandi

Låter party fast väldigt annorlunda hela den här grejen Johanna :) tänker ofta på dej. <3

2010-09-27 @ 21:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0